Hyvää naistenpäivää kaikille naisille!

Katseltuani päivityksiä sosiaalisessa mediassa siitä, kuinka olemme saaneet kukkia, aamiaisen sänkyyn, hierontalahjakortin tai kynsihoidon siitä hyvästä, että olemme naisia, aloin miettimään naistenpäivän merkitystä itselleni..

Ei- en tänäkään vuonna saanut kukkia tai aamiaista sänkyyn.. söin aamiaisen lattialla nuorimman lapseni leikkiessä viltillä puruleluillaan.. Tämän jälkeen aloin siivota keittiötä ja imuroin, tein kaiken mitä normaalisti aamuisin teen.

En minä kyllä kukkia odottanutkaan, minulle naistenpäivän merkitys on jotain syvempää, kuin hienot lahjat tai huomionosoitukset, jotka tehdään koska tällaisena päivänä niin kuuluu tehdä.. Minulle naistenpäivä edustaa sukupuolesta riippumatonta vapautta. Vapautta päättää itse mitä elämälläni teen. Elän yhteiskunnassa, jossa nainen omistaa vartalonsa ja mielensä. En ole mieheni omaisuutta ja minulla on sananvapaus ja oikeus opiskella mitä ikinä haluan.

Saan olla onnellinen nainen, joka tekee itse omat päätöksensä ilman miehensä lupaa. 

Koen olevani etuoikeutettu, koska olen nainen, sillä vain naisesta voi tulla äiti.. Mies ei koskaan saa kokea sitä riemua, kun vatsassa potkii pieni vauva. Mies ei koskaan saa kokea sitä, minkälainen supertreeni lapsen synnytys on ja minkälainen palkinto kaiken sen ponnistelun jälkeinen riemu on.

Naisena minulla on aina lupa kerran kuukaudessa olla kiukkuinen, koska kaikki ahdistaa.. Olen vahva, mutta minua ei katsota pitkään, jos en jaksakaan kantaa kauppakassia rappusia ylös.. olenhan nainen..

Minulla on aina syy ostaa uusi paita, koska kaapissa ei vaan ole mitään päällepantavaa. Vaikka osaan vaihtaa autooni renkaan, oletettavasti minulle tarjotaan apua tienposkessa, toisin kuin miehelle..

Tätä listaa voisi rakentaa loputtomiin, mutta kiteytettynä:

Minulle ei tarvitse esittää pahoitteluja siitä, etten saanut kukkia tänäkään naistenpäivänä.. Se, että saan olla nainen riittää minulle.. <3